בטיחות מסכי הקרנה באירועים

חומרים מעכבי בעירה
29 בדצמבר 2018
בטיחות במופע ספיריט אוף דה דאנס
29 בדצמבר 2018

בטיחות מסכי הקרנה באירועים


באירועים עם קהל גדול פעמים רבות משתמשים במסכי הקרנה. על גבי מסכי ההקרנה מוקרן המופע, או סרטון מולטימדיה המותאם לאווירת המופע או האירוע. כמעט ולא תתקלו באירוע ללא מסך הקרנה. מסך ההקרנה מוסיף לאווירה, בעיקר מבחינה טכנולוגית, ולעיתים עוזר לקהל הרחוק לראות את המתרחש על הבמה. גם באירועים קטנים משתמשים במסך הקרנה למיתוג חברות, וידאו קליפים, סרטוני מידע ופרסומות. נראה לנו כי מסך ההקרנה אינו מצריך התייחסות מיוחדת מבחינת היציבות שלו אך בעצם היציבות של המסך חשובה מאוד. מסכים אלו מאוד קלים והם יכולים בקלות לאבד מיציבותם ליפול, לעוף, לגרום נזק, ועוגמת נפש רבה. מסכי הקרנה עשויים להיות בעייתיים באירועיםההמוניים אם לא נדאג לחבר אותם היטב, בגלל משקלם הקל ושטח הפנים הגדול שלהם, הם מהווים "מפרש רוח". בדיוק כמו מפרש של אוניה ויוצרים מצב של יכולת מעוף וחוסר יציבות לקרקע.

מסכי הקרנה באתרים שונים בארץ

לפי טבלאות של תקן רוח (ת"י 414) לאורך קו החוף הכוח שהרוח מפעילה על אלמנטים הינו 120ק"ג לכל מ"ר, באזור מסדרון ירושלים ואזור הבקעה עומסי הרוח מגיעים לכדי 135 ק"ג לכלמ"ר. ניתן לראות כי העומסים הינם גדולים מאוד.

סוגי מסכים

קיימים סוגים שונים של מסכים, החל מהקטנים והנפוצים בגודל של 4X3מ' וכלה במסכים מתנפחים עליהם מקרינים סרטים בפארקים ובחופיהים בגדלים של 18X11מ'. במסכים הגדולים עומסי הרוח מגיעים לכדי מספר טונות וקיימת חובה לייצב אותם ע"י משקולות מתאימות, הן מצידם האחורי והן מצידן הקדמי. ברוב מקרים משתמשים ב - 4 משקולות שעושות את העבודה היטב.

לסיכום

כל סוג של מסך מחייב בדיקה של קונסטרוקציה גם אם המסך נראה קטן ותמים. על אף שהוא לא עשוי כולו מברזל ואינו נחשב לקונסטרוקציה כבדה, בגלל תכונתו וקלילותו הוא אינו יציב וזקוק לייצוב תקין ומתאים, ולבדיקה של מהנדס קונסטרוקציה מוסמך.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.