שיטה חדשה ומתקדמת לבנית איצטדיונים

תיק שטח לבניינים
29 בדצמבר 2018
כיבוי שריפות בארונות חשמל
29 בדצמבר 2018

שיטה חדשה ומתקדמת לבנית איצטדיונים


מאת: רמי שמש

תכנון אצטדיון עירוני הוא משימה רצינית, ארוכת טווח הדורשת תקציבים ומשאבים רבים, והחשוב מכל אורח רוח. מלאכת התכנון והבניה מתמרחת חודשים על גבי חודשים, ואולי אף שנים רבות. החדשות הטובות הן שכיום ישנה שיטה מתקדמת יותר, וטובה מהשיטות המוכרות לבניית אצטדיונים, והיא השיטה המודולארית. את השיטה המודולארית פיתחה חברה שנקראת חברת "נוסלי". חברה הגדולה ביותר בעולם בתחום של אצטדיוני כדורגל ואולמות ספורט מודולאריים.

יתרונות השיטה

שיטה זו הינה קלה בהרבה מהקונסטרוקציה הקונבנציונלית של בטון ובלוקים. לבניית האצטדיון משתמשים בחומרים קלים, כדוגמת פלדה, פנלים מבודדים, זכוכית, ועוד... הרעיון בשיטה הוא שקונים מוצר מדף, למשל אולם ספורט או מגרש כדורגל, המתקן מיוצר במפעלי החברה בגרמניה, ומיובא בקונטנרים בהובלה ימית לארץ, ואז מורכב בארץ, ע"י צוות מנהלים מטעם חברת "נוסלי".

יתרונות – ההרכבה מהירה, הקמה תוך כ – 4 חודשים. לא להאמין אבל לאחר פרק זמן מועט זה ניתן להרים השלטר ולקיים משחק.

השיטה המודולארית מהירה, ואינה פוגעת בסביבה. כיוון שרוב הבניה מתבצעת בחו"ל וגם בגלל הזמן הקצר הנדרש לבניה. בשיטה זו משתמשים בכל העולם, הן כמבנים זמניים והן כמבנה קבע.

כיצד זה עובד?

אדריכל הפרויקט, יזם הפרויקט וכל אנשי המפתח, פותחים את קטלוג החברה, ורואים מהם המרכיבים שהם רוצים להקים בפרויקט, בין אם זה מס' מושבים, עמדות עיתונאים, עמדות שופטים, חדרי הנהלה, מלתחות, ואפילו חדרי ישיבות וחנויות. ברגע שמחליטים מה רוצים שיהיה באצטדיון, פשוט מזמינים מהחברה, תוך כדי שאדריכל הפרויקט מתכנן את מיקומם של האלמנטים עפ"י תקן, בעזרתם האדיבה של מיטב המעצבים של חברת "נוסלי".

ניסיון מוכח בשטח

· פעם ב – 4 שנים חברת "נוסלי" מקימה את המתקנים של האולימפיאדה.

· פעם ב – 4 שנים "נוסלי" מקימה את אצטדיון המונדיאל.

· פעם ב – 4 שנים "נוסלי" מקימה את אולימפיאדת החורף.

· ארגון כל תחרויות הגרנד פרי בספרד.

· ועוד אלפי אצטדיונים ברחבי העולם.

עמידות

המבנה עומד בכל התנאים האירופאים ובכלל זה עמידות נגד אש.

לסיכום

המבנים מעוצבים היטב, נראים חדישים, אסתטיים וניתנים לפרוק והרכבה מחדש. וכיום, גם בישראל ניתן להתקדם לשיטות הבניה המודולאריות כמו בשאר רחבי העולם.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.